SANJA REPŠE, poučevanje violončela

SANJA REPŠE, poučevanje violončela

Akademska glasbenica violončelistka, specialistka violončelistka, profesorica glasbe, učenje violončela

Vrhunska slovenska violončelistka Sanja Repše (1981) izkazuje svojo popolno predanost glasbeni umetnosti kot solistka, komorna glasbenica in profesorica violončela. Njeno poustvarjalnost zaznamujejo umetniška kreativnost, tehtno in poglobljeno znanj. Izjemna tehnična podkovanost, dosledna izpovednost glasbene umetnine in z njo interpretativna dovršenost ter mehkoben in žameten, a jasen in odločen ton violončela.

Rojeni v družino priznanih akademskih violinistov (očetu Vladislavu, materi Vildani in sestri Maji Repše) ji je bila glasbena umetnost položena v zibelko. Tako ni presenetljivo, da je glasba že zgodaj postala sestavni del igre, učenja in življenja nasploh. Prve glasbene korake je naredila pri štirih letih.

Violina je bila njena prva izbira, dve leti pozneje je že bila prvič nagrajena – na Mednarodnem tekmovanju mladih violinistov. V Italiji je dobila posebno nagrado za najmlajšo uvrščeno udeleženko. V letih, ki so sledila, je kot mlada perspektivna violinistka prejela še več priznanj in nagrad.

A vedno glasnejša notranja želja jo je pripeljala do tega, da se je pri 12-ih letih odločila za violončelo. To nikakor ni bila lahka odločitev, a se je pokazalo, da je bila zamenjava instrumenta pravilna. Že po sedmih mesecih je prejela 3. nagrado na Tekmovanju mladih violončelistov Slovenije. Pot za tem je šla le še strmo navzgor. Sledili so številni izjemni dosežki, ki so jo pripeljali do vrhunske mednarodne umetnice.

SANJA REPŠE, poučevanje violončela

Še ne 13-letna je bila leta 1994 izbrana na avdiciji za Mednarodni mojstrski tečaj v Portogruaru (Italija). Njen mentor je bil priznani violončelist in profesor violončela Michael Flaksman. V močni konkurenci se je pozneje potegovala za štipendijo in se na njegovo povabilo udeležila še mojstrskega tečaja v Trierju (Nemčija).

Vztrajnost, vnema, trdo delo in prizadevanja, s katerimi je nadgradila neizmerno nadarjenost, ter nenehna izpopolnjevanja na številnih tečajih priznanih pedagogov iz vsega sveta (iz Moskve, Mannheima, Los Angelesa, Dallasa …) so se zrcalili v mnogih nagradah in priznanjih na državni in mednarodni ravni.

Posebna nagrada za perspektivno violončelistko na Mednarodnem tekmovanju violončelistov v Avstriji ji je leta 1996 prinesla štipendijo za udeležbo na mojstrskem tečaju prav tam.

Leto pozneje je dosegla prvo mesto na državnem tekmovanju v Ljubljani. Leta 1998 pa je bila finalistka Mednarodnega tekmovanja J.J.F. Dotzauer v Dresdnu. Leta 2000 je komaj 18-letna dobila 1. nagrado na TEMSIG-u v najvišji kategoriji do 25 let, kar ji je omogočilo nastop z orkestrom Slovenske filharmonije pod taktirko Lorisa Voltolinija. Bila je štipendistka Ministrstva za kulturo RS in Mestne občine Ljubljana ter Zoisova štipendistka.

SANJA REPŠE, poučevanje violončela

Po končanem šolanju na ravni srednješolskega programa (Glasbeni atelje Tartini, prva zasebna glasbena šola v Ljubljani), kjer se je izobraževala pod okriljem profesorjev M. Hudnika in I. Khamidulina, je jeseni leta 1999 glasbeno pot nadaljevala na Državnem konservatoriju P.I. Čajkovski v Moskvi.

Ne gre prezreti dejstva, da je ob tem junija 2000 uspešno maturirala na ljubljanski Gimnaziji Ledina. Študij v Moskvi je vodil priznani violončelist in profesor violončela Igor Gavriš, diplomirala je leta 2004. Po diplomi se je vrnila v Slovenijo in vpisala specializacijo na ljubljanski Akademiji za glasbo. Obiskovala je razred Cirila Škerjanca, ki je bil najuglednejši violončelist in profesor violončela pri nas.

Podiplomsko izobraževanje je nadaljevala na Ecole Normale de Musique A. Cortot v Parizu pri profesorju Jeanu Barthu, kjer je leta 2008 pridobila naziv koncertist solist. Leto za tem pa še na Scuola di musica Fiesole v Italiji pri profesorici Natalii Gutman.

Že v času študija in še danes koncertira na domačih in tujih koncertnih odrih kot solistka z orkestrom, na solističnih recitalih ali v komornih skupinah. Pri tem sodeluje s priznanimi domačimi in tujimi glasbeniki.

SANJA REPŠE, poučevanje violončela

Svoje znanje z izjemnimi uspehi predaja naprej mladim in najmlajšim glasbenikom. Poučuje violončelo na ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in balet ter v Glasbenem ateljeju Tartini v Ljubljani. Njeni učenci pa se ponašajo s številnimi dosežki doma in na tujem.

Sanja Repše združuje pri pedagoškem delu izjemno umetniško kreativnost, pridobljena znanja in bogate izkušnje. Vse to zaokrožuje v originalen koncept ter ustvarja privlačno in spodbudno vzdušje. Sijajna mlada violončelistka tako z učenci in dijaki dosega odlične rezultate, ki se kažejo tudi v izbiri violončela za študij na univerzitetni ravni in za poklic.

S starejšimi, perspektivnejšimi učenci in dijaki violončela je leta 2010 osnovala ansambel violončel. Zanj sama napiše večino žanrsko različnih priredb. Ansambel se je že večkrat podal na koncertno turnejo po Portugalski (leta 2010, 2013 in 2018) in v Pariz (2011 in 2019). Le ta daje mladim glasbenikom priložnost, da jih na gostovanjih vodi njihova učiteljica violončela in komorne igre. Da se združujejo v poustvarjanju, pri tem pa pridobivajo dragocene izkušnje solistične in komorne igre.

Svoje pedagoško delo širi tudi kot profesorica na mojstrskih tečaji, ki jih vodi v Sloveniji, Italiji in na Portugalskem od leta 2008 dalje.

Pa tudi, ne le, da je soavtorica učbenika Prvi koraki za začetnike na violončelu, pač pa se je podpisala tudi pod Štiri končertine za violončelo in klavir. Zbirka osvetljujejo izbrane tehnične probleme zgodnjega razvojnega procesa, ob tem pa razodevajo tudi izrazno, ustvarjalno plat avtorice.

SANJA REPŠE, poučevanje violončela

Kljub predanemu pedagoškemu delu je Sanja Repše po srcu in duši še vedno najprej vrhunska interpretka, violončelistka. Njena prepričljiva odrska prezenca priča, da je glasbenica, rojena za poustvarjalno umetnost. Igranje violončela je nuja, ki tli v njej, jo vodi k nenehnemu iskanju novih možnosti muziciranja, kakršna je tudi lanski Cikel koncertov v Rdeči dvorani Mestne hiše v Ljubljani.

Sanja pravi: »Moje privatno življenje in profesija sta zelo povezani… Biti glasbenik pomeni živeti glasbo, čeprav je doživljanje in ozaveščanje tišine nujo potrebno za moj obstanek. Pogosto potujem, rada se potepam in raziskujem izbrane lokacije.  Po navadi svoja potovanja povežem s koncerti oziroma mojstrskimi tečaji ali pa grem poslušat izbran koncert, operno ali baletno predstavo. Sem zelo izbirčna, saj obiskujem le dogodke, na katerih (upravičeno) pričakujem močno doživetje. V tujini sem si ustvarila prijateljstva, ki mi veliko pomenijo, zato se na nekatere kraje pogosto vračam. Doma se z veseljem usedem za klavir in igram J. S. Bacha, F. Chopina in izvlečke oper G. Puccinija – kolikor not pač uspem… Še najraje se pa presedam iz čelskega stola na klavirski in nazaj…«

Dr, Špela Lah, dipl. univ. muz.

 

Ostali člani

BREZPLAČNI GLASBENI PRIROČNIK