Prvi koraki za začetnike na violini, violi in violončelu

Prvi koraki na violini, violi in violončelu so majhnim začetnikom lahko prijazni, zanimivi in privlačni tudi takrat, ko se spoprijemajo z nalogami spoznavanja, razumevanja in obvladovanja tehnike violinske, violske oziroma volončelske igre na osnovni ravni. Temu spoznanju so avtorice zvesto sledile, ko so ob nastajanju učbenikov opremljale in sistematično urejale gradivo po posameznih učnih temah.

Kratke glasbene primere in didaktične pesmi, slovenske otroške in ljudske pesmi ter ljudske pesmi drugih narodov in skladbe slovenskih ter tujih skladateljev so avtorice postavile v zaporedje po korakih, ki jih sodobna violinska in violončelska pedagogika zagovarjata in uresničujeta na visoki ravni.

Učno gradivo je opremljeno z vrhunskimi ilustracijami Jelke Reichman in z odlično slovensko poezijo za otroke. Zaradi narave začetne violinske, violske in violončelske igre so primeri pogosto omejeni na manj raznolike glasbene vsebine, zato je pomen ilustracij in poezije večji, kot se morda zdi na prvi pogled. Posebno podporo razumevanju vsebin nudijo razlage, skice, lestvice in vaje.

K učbeniku PRVI KORAKI za začetnike na violini smo izdali metodična priporočila za učitelje in spremljavo - violinsko in klavirsko, čeprav so zaradi poudarka na didaktični vsebini nekateri primeri izjemno kratki in pesmi obsegajo 4, 8 ali 16 taktov. Ob spremljavi se poglobi karakter skladbic in poveča njihova izrazna moč, kar otroka motivira k aktivnemu poslušanju tako tonske višine – melodije in ritma, kakor tudi produkcije – tehnike izvedbe.

 

RECENZIJE

PRVI KORAKI - učbenik za začetnike na violini Vildane Repše je slikovit, duhovit in praktičen, metodično vrhunsko koncipiran učbenik za učence začetnike. Izbrani glasbeni primeri omogočajo učinkovite in privlačne prve korake na poti spoznavanja glasbe skozi zelo zahteven a hkrati  tudi rahločuten in privlačen glasbeni inštrument. 

Vsebine vključujejo uvajanje in razvoj osnovnih začetnih prijemov  igranja violine v didaktično sistematiziranem zaporedju in sledijo ciljem spoznavanja in razvoja vseh vidikov violinske igre. Podpirajo razvoj motorične spretnosti, gibalne koordinacije, glasbenega posluha, ob tem pa hkrati prispevajo k razvoju delovne discipline in ljubezen do glasbe ter splošne kulture.

Raznovrstne glasbene primere spremljajo izbrane, prikupne Ilustracije Jelke Reichman, ki v otroku violinistu-začetniku zagotavljajo celovit razvoj asociativno umetniške ustvarjalnosti. 

Učbenik je v polnem sozvočju, na visokem nivoju skladnosti s sodobnimi spoznanji pedagoške  violinske stroke in je odličen ter popolnoma ustrezen učni material.

Prof. Vasilij Meljnikov, Akademija za glasbo Ljubljana

 

Učbenik PRVI KORAKI za začetnike na violini že na prvi pogled vzbuja prijeten občutek pri učitelju in učencu. Zanimiva ideja s posameznimi učnimi listi v ličnem ovitku v praksi ponuja možnost učitelju, da individualizira delo z učencem, ga načrtuje, izvaja in evalvira za posameznika.

Fantastične ilustracije Jelke Reichman, skrbno izbrana besedila, široka, pregledna notna črtovja so odlike bogatega gradiva, ki povezuje različne umetnosti na ravni majhnega otroka začetnika in hkrati sistematično ponuja uvajanje branja notnega zapisa in razvoj glasbene pismenosti.

Učbenik odseva dolgoletne izkušnje uspešne pedagoginje in zapolnjuje vrzel v začetni edukaciji mladih ( malih ) violinistov.  V  praksi je postal nenadomestljivo učno gradivo v violinski pedagogiki za začetnike v Sloveniji, kjer smo v zadnjih letih priče neverjetnemu  razvoju violinske igre.  

Učbenik Prvi koraki spremljata še dva zvezka: Metodična priporočila in violinska spremljava ter Klavirska spremljava, tako da gradivo omogoča skupinsko muziciranje na učnih urah  ter popestri (naporne) ure violine in ohranja pozornost učenca na učni uri.

Armin Sešek, prof.

 

 

Avtorica omogoča, da učenci že pri prvih glasbenih korakih spoznavajo pomembnost in uporabnost glasbeno-teoretičnih znanj pri učenju instrumenta. Spodbuja jih k razumevanju notnega besedila in njegovi pretvorbi v zvočno sliko s pomočjo instrumenta, kar predstavlja enega temeljnih ciljev glasbenega izobraževanja. 

Način na katerega predstavi posamezne vsebine, poleg glasbenega razvoja, spodbuja tudi miselni, čustveni in socialni razvoj otrok, kar je zelo pomembno.

V posebnih zvezkih dodani spremljavi (klavirska in violinska) imata, poleg strokovnih argumentov koristnosti, tudi pomembno motivacijsko vrednost, saj sodelovanje predstavlja učencu samonagrajujočo aktivnost in s tem dodaten vir motivacije.

Posebno pohvalo zaslužijo metodična priporočila, ki jih avtorica začne z razmišljanji o upoštevanju otrokovih osebnostnih značilnostih, upoštevanju njegove individualnosti ter vlogi staršev in učitelja pri spoznavanju otroka z glasbo in igranjem instrumenta. 

Avtorica  Vildana Repše je učbenik pripravila temeljito, sistematično in prilagojeno razvojno-psihološkim značilnostim otrok na začetku glasbenega šolanja. Učbenik je za učence privlačen,  strokovno pa izjemno premišljen. S psihološkega vidika dosega vse kriterije kakovostnega učbenika za ciljno skupino, ki ji je namenjen.

Dr. Barbara Smolej Fritz

 

Avtorici Prvih korakov za začetnike na violončelu Sanja Repše in Jelka Grafenauer sta pedagoginji z dolgoletnimi izkušnjami. Učbenik je zasnovan strokovno in sistematično. Učenca 1. razreda zanimivo in privlačno vodi od predstavitve violončela do igranja preprostih skladb. Učno gradivo v celoti podpira razvoj učenca v skladu z operativnimi cilji in standardi znanja, ki so predpisani v učnem načrtu za 1. razred.

Odlične ilustracije Jelke Reichman so dobro usklajene s primeri slovenskih otroških in ljudskih pesmi, s tem pa navdihujejo in spodbujajo otroka k igranju. Vsaka vaja ima podroben opis, ki pomaga učencu razumeti novo tvarino. Razlaga je preprosta in slikovno opremljena.

Menim, da je učbenik pedagoško odlično izpeljan in je dobrodošel pri slovenskih pedagogih violončela in njihovih varovancih.

Prof. Miloš Mlejnik, Akadenija za glasbo Ljubljana

 

Avtorici učbenika  PRVI KORAKI za začetnike na violončelu sta na podlagi večletnih pedagoških izkušenj in uspešnega dela, premišljeno in sistematično uvrstili v učbenik slovenske otroške, tako umetne kot ljudske pesmi in tako zagotovili odlično podlago za lažje razumevanje ritmične in melodične glasbene misli ter tehnične problematike igre na violončelu. Skrbno sta izbrali in učnemu gradivu dodali skladbe iz svetovne glasbene literature in 11 skladbic za skupno muziciranje. 

Izbrane vsebine sta obogatili z izvrstnimi ilustracijami Jelke Reichman ter z nazornimi pojasnili in razlagami.

Učbenik Prvi koraki avtoric Jelke Grafenauer in Sanje Repše, učitelji in učenci začetniki z veseljem uporabljamo v vseh slovenskih glasbenih šolah že od leta 2009.

Ksenija Trotovšek, prof.

 

 

 

 

 

 

Nazaj

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Glasbeni atelje Tartini
zasebna glasbena šola d.o.o.