Učbeniki za Nauk o glasbi od 1. - 6. razreda

V vseh naših učbenikih za nauk o glasbi so učne vsebine združene v tematske učne enote in vključujejo izbrane primere glasbene literature, didaktične pesmi, ljudske pesmi in pesmi domačih in tujih skladateljev, definicije in shematične prikaze, predstavitve skladateljev ter vaje in naloge.

Učno gradivo je odlična podlaga za postopno poglabljanje in sistematično nadgradnjo znanja. Podane so nazorne definicije, razlage in prikazi novih tematskih sklopov, ob tem ponujeni predlogi in rešitve za celovit razvoj glasbenega intelekta in glasbene ustvarjalnosti.

Učbeniki odpirajo bogat svet glasbene literature, ki služi ne le razumevanju in utrjevanju predpisanih pojmov, temveč tudi odlično motivira učence in jih vodi po poti pristnega doživljanja glasbe z razumevanjem.

Visoki kriteriji kakovosti učbenika se kažejo v pretanjeni izbiri vsebin, ki sledijo ciljem v postopnem zaporedju, v pregledni in nazorni vizualni podobi.

Naši učbeniki za nauk o glasbi v glasbenih šolah so odlična opora instrumentalne- mu pouku - razumevanju teoretičnih zakonitosti, dojemanju melodično-rit- mičnih in harmoničnih relacij v glasbi ter dragocen uvod v poznavanje glasbene zgodovine in oblikoslovja.

Učne vsebine in struktura učbenikov ponujajo učitelju metodično in strateško podporo v načrtovanju posameznih učnih ur, z nalogami ob koncu vsake učne enote pa tudi v vodenju in usmerjanju učenca k aktivnemu reševanju nalog in vaj.

 

NAUK O GLASBI 1

učbenik za 1. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše

Gradivo je skladno s predpisanimi cilji in standardi znanja v učnem načrtu za prvi razred nauka o glasbi v glasbenih šolah. Obsega 100 strani, učne kartice z ritmičnimi vzorci ter zgoščenko. Gradivo je razdeljeno v 30 učnih enot,  ki so tematsko naslovljene. Enote vsebujejo razlago novih tem, aplikativne didaktične pesemske vsebine, repertoarske pesmi, ritmične primere, vsebine za razvoj ustvarjalnosti ter naloge in vaje. Učbenik je opremljen z notografskimi zapisi, grafičnimi prikazi klaviature, tabelami in preglednicami ter ilustracijami Jelke Reichman.

Učne kartice ponujajo možnost razvijanja branja in zapisovanja ritma po spominu - ritmičnega nareka, saj vsebujejo kartice s posameznimi notnimi vrednostmi ter kartice z ritmičnimi vzorci v 2/4 in 3/4 taktu.

Zvočni posnetek Intervalov Sergeja Kurguzova v izvedbi pevskega zbora in godalnega orkestra Glasbenega ateljeja Tartini je namenjen asociativnemu spoznavanju intervalov.Ciklus osmih pesmi o intervalih je napisal ruski skladatelj Sergej Kurguzov, Olga Ulokina je priredila pesmi za otroški pevski zbor, godalni orkester,  klavir in ritmično baterijo.

Učbenik NAUK O GHLASBI 1 sistematično vodi učenca od občutenja in dojemanja glasbenih pojmov, glasbenega jezika in sredstev, preko utrjevanja do zapisovanja in branja notnega zapisa. 

 

NAUK O GLASBI 2

učbenik za 2. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše. 

Gradivo je skladno s predpisanimi cilji in standardi znanja v učnem načrtu. Obsega 100 strani učbenika z elementi delovnega zvezka, kartice z asociativnimi podobami za intervale, kartice z oznakami za lestvične stopnje ter zgoščenko s posnetki del Wolfganga Amedeusa Mozarta in Benjamina Ipavca.

Učne vsebine so podane v 20-tih učnih enotah, ki so tematsko naslovljene. Enote vsebujejo razlago novih tem, odgovarjajoče didaktične vsebine, repertoarske pesmi, ritmične primere, vsebine za razvoj ustvarjalnosti ter vaje in naloge.  V učbenik je vključenih 74 slovenskih ljudskih pesmi in ljudskih pesmi drugih narodov. 

Učbenik je opremljen s preglednimi notografskimi zapisi, shemami klaviature, tabelami in preglednicami ter ilustracijami vrhunske ilustratorke Jelke Reichman.

Učbenik NAUK O GLASBI 2 pregledno obravnava prva srečanja z lestvicami ter pomembno prispeva k  razumevanju in praktični ter ustvarjalni rabi znanj s področja tonskih odnosov med stopnjami v lestvici ter postopno nadgrajuje sistem ritmičnih zakonitosti. 

 

NAUK O GLASBI 3

učbenik za 3. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše 

Gradivo v celoti podpira doseganje standardov znanja, predpisanih v učnem načrtu. Obsega 96 strani učbenika z elementi delovnega zvezka ter učne kartice z ritmičnimi vzorci in tetrakordi. Učne vsebine so razdeljene v 24 tematskih enotah, ki zajemajo primere iz glasbene literature, didaktične pesmi, ljudske pesmi in pesmi domačih in tujih skladateljev, definicije in shematične prikaze glasbenih pojmov, vaje in naloge ter ilustracije. 

Učbenik je odlična podpora instrumentalnemu pouku - razumevanju teoretičnih zakonitosti, dojemanju melodično-ritmičnih in harmoničnih relacij v glasbi ter dragocen uvod v poznavanje glasbene zgodovine in oblikoslovja. 

 

NAUK O GLASBI 4

učbenik za 4. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše 

Gradivo je v celoti skladno s prepisanimi  splošnimi in operativnimi cilji ter standardi  znanja za 4. razred. Obsega 96 strani učbenika z elementi delovnega zvezka ter učne kartice s tetrakordi in kvintakordi. Učne vsebine so združene v 26 tematskih učnih enotah in vključujejo izbrane primere  glasbene literature, didaktične pesmi, ljudske pesmi in pesmi domačih in tujih skladateljev, definicije in shematične prikaze, vaje in naloge ter  ilustracije Jelke Reichman.

Učbenik je odlična podlaga za postopno poglabljanje in nadgradnjo znanja.  V njem so podane nazorne definicije, razlage in prikazi novih tematskih sklopov, ob tem so ponujeni predlogi in rešitve za celovit razvoj glasbenega intelekta in glasbene ustvarjalnosti. Učbenik odpira bogat svet glasbene literature, ki služi ne le razumevanju in utrjevanju predpisanih pojmov, temveč tudi motivira učence in jih vodi po poti pristnega doživljanja glasbe z razumevanjem.

Učbenik daje učitelju metodično in strateško podporo v načrtovanju posameznih učnih ur, z nalogami ob kocu vsake učne enote pa tudi v vodenju in usmerjanju učenca  k aktivnemu reševanju nalog in vaj.  

 

NAUK O GLASBI 5

učbenik za 5. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše 

Gradivo je v celoti skladno s prepisanimi splošnimi in operativnimi cilji ter standardi znanja za 5. razred. Obsega 26 tematskih učnih enot na 88 strani učbenika z elementi delovnega zvezka ter učne kartice z obrati durovega in molovega kvintakorda, glavnimi kvintakordi in obrati, dominantnim septakordom in intervali.

V vseh naših učbenikih za nauk o glasbi so učne vsebine združene v tematske učne enote in vključujejo izbrane primere glasbene literature, didaktične pesmi, ljudske pesmi in pesmi domačih in tujih skladateljev, definicije in shematične prikaze, predstavitve skladateljev ter vaje in naloge.

Učbeniki so odlična podlaga za postopno poglabljanje in nadgradnjo znanja. V njih so podane nazorne definicije, razlage in prikazi novih tematskih sklopov, ob tem ponujeni predlogi in rešitve za celovit razvoj glasbenega intelekta in glasbene ustvarjalnosti. 

Učbeniki odpirajo bogat svet glasbene literature, ki služi ne le razumevanju in utrjevanju predpisanih pojmov, temveč tudi odlično motivira učence in jih vodi po poti pristnega doživljanja glasbe z razumevanjem.

 

NAUK O GLASBI 6

učbenik za 6. razred nauka o glasbi v glasbenih šolah avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše.

Gradivo je v celoti skladno s prepisanimi splošnimi in operativnimi cilji ter standardi znanja za 6. razred.

Učbenik hkrati sistematično povzema dosedanja znanja, jih dopolnjuje ter ponuja odlično podlago za pripravo na višjo stopnjo. Obsega 88 strani učbenika z elementi delovnega zvezka in preglednimi učnimi tablicami, ki nazorno predstavljajo temeljna predmetna področja. Učne vsebine so združene v tematske učne enote in vključujejo izbrane primere glasbene literature, definicije in shematične prikaze, vaje in naloge. 

Učbenik je odlična podlaga za postopno poglabljanje in nadgradnjo znanja. V njem so podane nazorne definicije, razlage in prikazi novih tematskih sklopov, ob tem ponujeni predlogi in rešitve za celovit razvoj glasbenega intelekta in glasbene ustvarjalnosti. Učbenik odpira bogat svet glasbene literature, ki služi ne le razumevanju in utrjevanju predpisanih pojmov, temveč tudi odlično motivira učence in jih vodi po poti pristnega doživljanja

Visoki kriteriji kakovosti učbenika se kažejo v pretanjeni izbiri vsebin, ki sledijo ciljem v postopnem zaporedju, v pregledni in nazorni vizualni podobi.

 

RECENZIJE

Zbirka učbenikov za Nauk o glasbi pomembno dopolnjuje didaktično literaturo za glasbeno šolo. Je pregledno in sistematično oblikovana, strokovno dosledna, skladna z otrokovim splošnim in glasbenim razvojem, kot tudi veljavnimi učnimi načrti. Kaže ustvarjalno naravnanost avtoric, ki so v povezavi bogatega izbora glasbenih vsebin in široki paleti glasbenih dejavnosti ustvarile pogoje za kakovostno in pestro didaktično interpretacijo. Bogato gradivo omogoča izbor, preko njega pa individualizacijo in diferenciacijo, ki ju pogojujejo različne ravni glasbenih zmožnosti posameznih učencev. 

Dr. Breda Oblak, zaslužna profesorica Univerze v Ljubljani

 

Učbeniki za nauk o glasbi avtoric Olge Ulokine, Alenke Urbančič in Vildane Repše so zasnovani tako, da učenca spodbujajo k aktivnemu delu ter podpirajo in spodbujajo njegov glasbeni in celostni razvoj. Razvidno je upoštevanje številnih didaktičnih načel, med katerimi je na glasbenem področju še prav posebej izrazito upoštevanje načela umetniške vrednosti.

Dr. Branka Rotar Pance, Akademija za glasbo Ljubljana

 

Če povzamem. Avtorice so pri pisanju učbenikov
z veliko mero občutka upoštevale razvojne značilnosti otrok in priporočila za spodbujanje njihovega razvoja. Uporabljajo veliko konkretnih ponazoritev, dajejo kratka, jasna in enostavna navodila, omogočajo raznolike izkušnje in dajejo obilo možnosti za urjenje in povezovanje spretnosti in znanj. Spodbujajo iniciativnost otrok, radove- dnost, s stopnjevanjem zahtevnosti in obsežnosti nalog pa tudi vztrajnost in delavnost. Vse to so pomembni temelji za razvoj otrok v vedoželjne, odgovorne, razmišljujoče in občutljive osebnosti.

Dr. Barbara Smolej Fritz

 

 

Nazaj